Nové logo pre Hlohovec

Hlohovec prichádza s novou vizuálnou identitou. Prečo mesto túto zmenu podstúpilo a aký bol proces jeho tvorby?
Dátum uverejnenia: 7. septembra 2018

Žijeme vo vizuálnej dobe. Veci, ktorými sa obklopujeme, si vyberáme nielen podľa funkčnosti, ale aj podľa toho, či sa nám páčia. Každý z nás má svoje obľúbené pyžamo alebo svoju obľúbenú šálku, z ktorej pije ráno kávu. Každý z nás rozmýšľa, čo si oblečie na dôležité pracovné stretnutie, vo sviatočný deň alebo na výlet. Iný obrus máme na stole v bežné dni a iný na Vianoce. Je za tým prirodzená potreba. Dávame tak najavo svoju identitu a vkus. Jednoducho povieme, akí sme. Nejde o povrchnosť prístupu. Človeka a jeho identitu tvorí, samozrejme, komplexnejší súbor prvkov, než iba to, čo má oblečené. Vizuálna prezentácia je však podstatnou súčasťou dnešného sveta. Nemôžeme sa nad tým pohoršovať ani s tým bojovať. Vývoj sveta a technológií nezastavíme, a preto je dôležité tento fakt akceptovať a vedieť adekvátne na túto situáciu zareagovať.

Ako vnímame Hlohovec

Máme skúsenosti s rôznymi projektami v oblasti cestovného ruchu a dobre poznáme tento región. Projekt novej identity mesta Hlohovec nás nadchol. Máme radi menšie mestá a vidíme v nich obrovský potenciál. My sami sme ľudia, ktorí neodišli žiť a pracovať z rodného mesta inam, ale hľadajú a vytvárajú príležitosti tam, odkiaľ pochádzajú. Hlohovec má obrovský potenciál. Mesto má nádherný park s úžasnými platanmi a rieku. Skvelá poloha ho predurčuje byť zaujímavým miestom na výlet pre celý región. Okolité vinohrady Hlohovcu dodávajú pocit malebného francúzskeho vidieka. Vyhliadka Šianec je skvelé miesto! Mesto Hlohovec je dobre dostupné po diaľnici, vlakom, ale aj bicyklom. Nejednu firemnú bicyklovačku po Hlohovecku sme už absolvovali aj my a k tomuto typu krajiny máme špeciálny vzťah. Keď človek žije na jednom mieste príliš dlho, prestáva ho vnímať s odstupom. My sme ako návštevníci všetky tieto pozitíva na meste úprimne vnímali a snažili sme sa ich zakódovať do novej identity a komunikácie mesta.

Proces tvorby

Nové logo je inšpirované erbom mesta. Cituje jeho farebnosť a pomer tvarov. Dva modré obdĺžniky evokujú zvislé čiary písmena H. Priečne sú prepojené šípkou, ktorá sa stáva ikonickým a dynamickým prvkom pri rozvíjaní ďalšej vizuálnej komunikácie mesta. Okrem hlavného loga mesta sme pripravili aj logá pre jednotlivé mestské organizácie.

S novým vizuálom prichádza aj aktualizovaný vizuál novín Život v Hlohovci, dizajn informačných tabúľ, moderný vzhľad mestských plagátov alebo darčekových predmetov.

Proces tvorby novej vizuálnej komunikácie pre mesto je zodpovedná úloha. Je potrebné nastaviť zapamätateľný, no zároveň dostatočne variabilný a funkčný systém, s ktorým vie mesto pracovať dlhodobo, efektívne a podľa aktuálnych potrieb. Tieto atribúty sme sa snažili zohľadniť pri našom kreatívnom procese, ktorý prebiehal formou pravidelných konzultácií a rozhovorov. Novú identitu budete stretávať pravidelne – na internete, ale aj v “offline” svete. A ona sa bude veľmi snažiť o to, aby ste si ju obľúbili. Aby už pohľad na nové vizuály mesta vo vás vyvolal pocit, že máte toto mesto radi a cítite sa tu príjemne. Mestu Hlohovec želáme veľa spokojných obyvateľov, zvedavých návštevníkov a mladých kreatívnych ľudí, ktorí majú radi svoje mesto a chcú v ňom žiť.

Zdieľať